Luistelijoiden reissukertomus Belgian kisamatkalta

9.2.2016

Hyppää kyytiin meidän seikkailuun ;)

Kohde: Kempen Trophy, Turnhout, Belgia

Aika: 28.-31.1.2016

Reissuporukka: Fanny, Inka, Jenni, Peppi, Emmi, Ida, Iida, Juuli, Karoliina, Laura ja neljän äidin mahtava huoltajatiimi

Matkareitti: Helsinki-Vantaa lentoasema, Bryssel, Turnhout, Antwerpen, Bryssel, Helsinki-Vantaan lentoasema

Torstai 28.1.

05:00
Prrrrrrrr herätyskellot soivat eripuolilla Järvenpäätä ja Tuusulaa!

08:15
Niiiiuuuy... Ja niin koneemme liisi ilmaan torstaiaamuna. Vaikka koneemme lähtöaika myöhästyikin hieman, se ei menoa haitannut, sillä koneessa oli omat telkkarit, joista Laurakin innostui.

10:00
Tupsahdimme Brysseliin aamupäivästä, josta matka jatkui junalla kohti Turnhoutia. Junamatka sujui oikein velttoisasti korttia pelatessa ja naureskellessa. Kun juna saapui Turnhoutiin kävelimme kohti hotellia. Sää Turnhoutissa oli aurinkoinen ja keväinen Suomen keliin verrattuna.

14:00
Ilmestyimme hotellille matkalaukkujen kera. Tutustuttuamme huoneisiin lähdimme kauppaan ostamaan eväitä, jonka jälkeen meillä oli hetki vapaa-aikaa.

16:30
Sitten suuntasimme kohti jäähallia. Sopivan pituisella kävelymatkalla jäähallille ehdimme tsiigailla kaupunkia. Jäähalli oli erikoisessa paikassa, ja kun astuimme sisään, se näytti erikoisemmalta kuin osasimme odottaa. Jäähallissa oli ainoastaan yksi iso pukuhuone, joka oli hassua. Jäähallissa ei myöskään ollut katsomoa, sen sijasta kilpailuja seurattiin kahviosta.

19:00
Kisaharkat sujuivat hyvin. Harjoitusten jälkeen oli vuorossa arvonta, joka oli uusi hauska kokemus ja hieno tilaisuus. Arvonnassa saimme nostaa itse omat aloitusnumeromme ja se oli tosi jännittävää. Jenni nappasi pussista itselleen starttinumeroksi ykkösen, vaikka yritti sitä kovasti välttää. Kaikki luistelijat antoivat kuitenkin aina isot kannustusaplodit sille, joka nappasi ykkösen. Arvonnan jälkeen menimme syömään, syömästä hotellille ja hotellilla nukkumaan.

Perjantai 29.1.

06:00
Aamulla kävimme omaa tahtia aamiaisella, jonka jälkeen Advanced Novicet (Emmi, Ida, Iida, Juuli ja Karoliina) lähtivät hallille valmistautumaan lyhytohjelmiinsa. Samaan aikaan loput porukasta pääsivät kaupunkisuunnistamaan ja käymään vierailulla Turnhoutin pelikorttimuseossa.

15:30
Hyvien lyhytohjelmien jälkeen oli Novice B -sarjalaisten (Fanny, Inka, Jenni, Peppi) vuoro näyttää taitonsa. Ja upeastihan kisa menikin, hopeaa ja pronssia kotiintuomisina! Kun kisat ja palkintojenjaot olivat ensimmäiseltä päivältä ohi menimme kaikki yhdessä syömään. Tilausongelmista huolimatta ruoka maistui kaikille tosi hyvin ja nauru raikasi koko illan. Väsyneinä laahustimme hotellille nukkumaan.

Lauantai 30.1.

08:00
Toisen kisapäivän aamu alkoi leppoisasti sillä vapaaohjelmat alkoivat vasta myöhemmin päivällä.

12:00
Koitti aika jolloin ensimmäisten Advanced Novicien oli aika siirtyä sateesta huolimatta hallille. Kaikkien ohjelmat sujuivat hienosti, jonka jälkeen koko sakki lähti yhdessä juhlistamaan onnistuineita suorituksia, tietenkin samaan ravintolaan kuin edellisenä iltana, josta oli tullut meidän ehdoton suosikki.

20:00
Maukkaan ruokailun jälkeen kiidimme hotellille pelaamaan korttia. Muutaman korttipelin ja venyttelytuokion jälkeen Advanced Novicet lähtivät vielä takaisin hallille palkintojenjakoon. Palkintojenjaon jälkeen kaikki olivat yhtä pirteitä kuin aamullakin. Mutta... hahaa seuraavana aamunahan kukaan ei ollutkaan pirteä :)

Sunnuntai 31.1.

08:30-23:30
Viimeinen päivä Belgiassa oli sateinen, mutta mieleenpainuva. Aamiaisen jälkeen pakkasimme ja lähdimme kävelemään juna-asemalle ja sieltä kohti Antwerpeniä. Siellä kiertelimme muutamia kauppoja ja kävimme syömässä, jonka jälkeen suuntasimme jo hieman haikein mielin, mutta monta mahtavaa kokemusta rikkaampana kohti lentokenttää ja kotia! Tää oli ihan paras kisareissu!

xoxo
Reissuterveisin,
Iida, Inka, Jenni, Juuli ja Karoliina

ps. Kisatuloksia pääset lukemaan tarkemmin aiemmasta uutisesta ja tästä pääset kilpailun sivuille.

Löydätkö kuvasta jäähallin sisäänkäynnin? ;)
Tässä kuvassa jäähallin toinen sisäänkäynti, vähän erinäköistä kuin Suomessa!
Kaupunkisuunnistusta
Pelikorttimuseossa
Lounasta ekana kisapäivänä, ennen Novice B nelikon kisaa
Jee! Hyvä Peppi, Fanny, Inka ja Jenni!
Jäähallin pukuhuone aamun tunnelmavalaistuksessa
Näistä jäähallin ja pukuhoneen välissä olleista ovista meille tuli ihan mieleen teurastamon ovet :D
Vikan illan juhladinneri ja meno sen mukaista ;)
Korttipelejä ja venyttelyrinkiä sopivassa suhteessa :D
Advanced Novice -sarjan palkintojenjako
Jee, hyvä me!
Emmi ja Ida
Iida, Karkki, Ida, Emmi ja Juuli
Klo 23:00 palkintojenjaon jälkeen, eikä väsytä yhtään! :D
Perillä Antwerpenissä!
Antwerpenin hieno juna-asema
Vapaapäivän Belgialaisia herkkuja
Vikan reissupäivän aamuna me saatiin kaikki Laura-valkun tekemät lettikampaukset :) Lentokentällä ennen kotimatkaa ehdittiin vielä ottaa tiimikuva leteistä.
Onnelliset reissaajat turvallisesti kotona <3