Juulille pronssia ja SM-finaalipaikka

31.10.2017

Onnittelut Juulille! Lue lisää SM-noviisien valinnoista

Viikonloppuna kilpailtiin taitoluistelun SM-noviisien ensimmäinen valintakilpailu Espoossa. Juuli Kesker luisteli hienosti ennätyspisteillään kolmanneksi kovatasoisessa kisassa ja saavutti suoraan paikan SM-finaaliin, joka kisataan 24.-25.3.2018.

Espoon Jäätaiturien järjestämässä kilpailussa kilpaili kaksi lohkoa. Kaiken kaikkiaan luistelijoita oli yli 90. Poikia kilpailussa oli mukana 4. Kisassa oli useita hyviä luistelijoita ja upeita suorituksia. Jäällä nähtiin myös kolmoishyppyjä.

Järvenpään taitoluistelijat kilpailivat ykköslohkossa, jossa luistelijoita oli yhteensä 46. Lohkon voittoon luisteli ylivoimaisesti Espoon jäätaitureiden Fanny Lindfors  104,01 pisteellä. Hopealle sijoittui Kuopion luistinseuran Olivia Hentunen 94.45 pisteellä. Kolmannesta sijasta käytiin tiukka taisto, joka päättyi Järvenpään Juuli Keskerin hyväksi 86.95 pisteellä ennen Kuopioon luistinseuran Janni Riekkistä (86.91)

Kilpailu oli kaksipäiväinen. Lauantain lyhytohjelmakilpailussa karsittiin vapaaohjelmaan 28 luistelijaa. Kaikki kolme JTL:n luistelijaa pääsivät vapaaohjelmakilpailuun. Juuli oli lyhytohjelmaosuudessa kuudes 32,73 pisteellä, Sofia Laine seitsemäs 31.45 pisteellä ja 27.00 pistettä kerännyt Emilia Kolehmainen sijoitus lyhytohjelman jälkeen oli 18. Kisaa johti lyhytohjelman jälkeen 37.17 pisteettä luistelullaan kerännyt ja koko kisan voittanut Fanny Lindfors.

Sofia Laine oli vapaaohjelmakilpailussa 12. pisteillä 50.44. Lopullinen sijoitus oli 10. yhteispisteillä 81.89. Emilia Kolehmainen oli vapaaohjelmassa 23. pisteillä 46,46. Yhteispisteet 73.46 oikeuttivat Kolehmaisen lopputuloksissa 24. sijaan.

SM-kilpailuihin valikoituvat luistelijat seuraavasti:
Molemmista lohkoista suoraan neljä lopputulosten parasta luistelijaa, jonka lisäksi pisteiden perusteella 4 luistelijaa. Pistevertailussa otettiin huomioon molempien lohkojen luistelijoiden pisteet paremmuusjärjestyksessä. Kaikki pojat selvittivät tiensä SM-kilpailuihin.

Toinen SM-valinta käydään Lahdessa tammikuussa. Tuolloin SM-kilpailuun valitaan toiset 12 luistelijaa, jolloin tyttöjen sarjassa lopullinen kilpailijamäärä on 24.

Kuva: Janne Koistinen