JTL:n johtokunnan tiedote 18.3.2020

18.3.2020

Johtokunta on kokouksessaan miettinyt, miten koronavirustilanne vaikuttaa seuran toimintaan (talouteen ja maksuihin)

JTL:n johtokunta piti eilen 17.3. ylimääräisen kokouksen korona-tilanteen ja Suomen hallituksen tekemien linjausten vuoksi, pohtien miten tilanne vaikuttaa seuran talouteen.

Kaikki harjoitukset on peruttu tällä tietoa 13.4.2020 asti. Lisäksi esimerkiksi seuran 30 vuotis juhlanäytös on peruttu. Tapahtuma on kautta aikojen ollut seuran tärkeimpiä varainhankintatoimia, joten tapahtuman perumisella on merkittävä vaikutus seuran taloudelle. Valtakunnallinen liikuntapaikkojen sulkeminen on force majure -tilanne, johon seura ei ole omalla toiminnallaan voinut vaikuttaa. Pyrimme minimoimaan kustannuksia ylläpitäen toimintaa kuitenkin sellaisella tavalla, että toiminta voidaan palauttaa hyvin nopeasti koronaepidemiatilanteen rauhoituttua.

Valmentajat tekevät kilpa- ja kehitysryhmille sekä muodostelmajoukkueille omatoimiset harjoitusohjelmat harjoitustauolle ja ne jaetaan luistelijoille pikimmiten.

Kilpa- ja kehitysryhmien sekä muodostelmajoukkueiden maksut on jaettu samansuuruisiksi kuukausimaksuiksi 10 kuukauden ajalle, vaikka seuran menot eri kuukausina eivät olekaan saman suuruisia. Eilisessä kokouksessa johtokunta päätti, että maaliskuun maksut peritään normaalisti normaalin suuruisena. Huhtikuun maksuista päätöstä ei ole vielä tehty, tähän johtokunta palaa myöhemmin ja päätökseen vaikuttaa seuran taloudellisen tilanteen lisäksi myös se, pääsevätkö luistelijat jäälle 13.4. jälkeen ja miten korona-tilanne etenee. Huhtikuun maksuista tiedotetaan, kun päätös on tehty.

Harrastajien kausi olisi alkuperäisen suunnitelman mukaisesti päättynyt kevätnäytökseen 4.4.2020. Pyydämme, että seuran kaikki harrastajat suorittaisivat kevään harrastemaksut normaalisti seuratoiminnan jatkumiseksi. Pyrimme löytämään jäljelle jääneille luistelukerroille korvaavia harjoitusaikoja heti, kun viranomaisten ohjeistus sallii toiminnan jatkamisen.

Kannatusjäsenyys

COVID-19 viruksen aiheuttama pandemia ja sen seurauksena toiminnan pakollinen keskeyttäminen ja tapahtumien peruuttaminen ovat suuri uhka seuran ja seuran valmentajien taloudelle. Työntekijöiden palkat ja työnantajakulut, sekä seuran jäämaksut on tähän saakka kustannettu seuran toiminnan tuotoilla ja varainkeräyksillä.

Voit tukea seuraa tänä poikkeusaikana ryhtymällä kannattajajäseneksi. Tukeminen on helppoa: maksa halutessasi 20 € kannatusjäsenmaksu tai suurempi summa Järvenpään Taitoluistelijoiden tilille käyttämällä alla olevia maksuyhteystietoja:

Tilinumero: FI43 5092 0920 2975 77

Viite: 20200

Kiitämme tuestanne tässä poikkeuksellisessa tilanteessa!

JTL johtokunta