Lasten ja nuorten Tähtiseura-auditointi uusittu

10.6.2024

JTL sai jälleen kolmen vuoden jatkon lasten ja nuorten Tähtiseuramerkille.

Järvenpään Taitoluistelijat on saanut kunnian toimia Tähtiseurana jo vuodesta 1997 alkaen. Tähtiseuraohjelma on Olympiakomitean, lajiliittojen ja aluejärjestöjen luoma laatuohjelma, jonka keskiössä on seuratyön kehittäminen. Olympiakomitea ja lajiliitto, joka tässä tapauksessa on Suomen Taitoluisteluliitto myöntävät tähtimerkin tunnuksena urheiluseuralle, jonka toiminta täyttää määritellyt laatutekijät seuran valitsemalla osa-alueella.

Tähtimerkin saanutta seuraa auditoidaan kolmen vuoden välein. Järvenpään Taitoluistelijat kävi läpi alkuvuodesta useita kuukausia kestävän lasten ja nuorten Tähtiseuran auditointiprosessin, johon kuului paljon itsearviointia eri osa-alueilla, määriteltyjen kehittämiskohteiden ja kohderyhmään kuuluvien laatutekijöiden tarkastelua ja päivittämistä. Prosessi huipentui Etelä-Suomen Liikunta ja Urheilu ry:n sekä Suomen Taitoluisteluliiton edustajien kanssa toukokuussa 2024 pidettyyn auditointitapaamiseen. Tapaamiseen osallistui johtokunnan lisäksi seuran valmentajia, luistelijoita ja vanhempia. Auditoinnin lopputuloksena Järvenpään Taitoluistelijoiden toiminta tähtiseurana jatkuu ja sen tunnuksena saamme pitää meille myönnetyn Tähtimerkin.

Tähtimerkki on tunnus laadukkaasta toiminnasta. Tähtimerkin saaneessa urheiluseurassa toimitaan inhimillisesti, modernisti ja ketterästi. Tähtiseurassa jokainen urheilija voi liikkua omalla tasollaan ja kohti omia tavoitteitaan yhä suuremman taustatuen avulla. Osa-alueita on kolme: lapset ja nuoret, aikuiset sekä huippu-urheilijat. Vihreä Tähtimerkki luovutetaan lasten ja nuorten, punainen aikuisten ja sininen huippu-urheilun Tähtiseuralle. Kaikkien kolmen osa-alueen laatuseura saa tunnustuksena täyden kolmivärisen Tähtimerkin. JTL:llä on Tähtimerkeistä lasten ja nuorten vihreä sekä aikuisten punainen Tähtimerkki.